U četvrtak, 10. listopada 2019., u prostoru PRONI Centra, održana je prva “Vijećaonica” u sklopu projekta Škola za dijalog, i to sa učenicima Graditeljsko-geodetske škole Osijek.

Na radionici su sudjelovali učenici ove škole (dio njih su članovi Vijeća učenika Graditeljsko-geodetske škole Osijek) i 3 predstavnika škola u ulozi donositelja odluka.

Radna atmosfera je bila odlična, a budući da se radilo o učenicima iste škole, ali različitih razreda, bila je ovo prilika i za bolje međusobno upoznavanje i druženje. Na samom početku su se predstavili, međusobno upoznali i saznali nešto više o samom projektu Škola za dijalog. Imali su priliku i (neki i prvi put) čuti nešto više o Europskoj povelji o informiranju mladih, Youthpass-u, Eurodesku, Europskom portalu za mlade i Erasmus+ programu, ali i o dosadašnjim rezultatima istraživanja o participaciju učenika u radu škole.

U grupnom radu, koji je bio vrlo produktivan i kreativan, međusobno su razmijenili interese i načine svog osobnog sudjelovanja u radu škole, donošenju odluka koje ih se tiču te u radu Vijeća učenika. U praktičnom radu, svaka grupa je analizirala postojeće stanje u njihovoj školi, izradili prijedlog za “aktivnog učenika” i “demokratičnu školu” te na taj način promišljali što je to i o čemu se sve treba voditi računa kada se učenici uključuju u rad škole.

Nakon prezentiranja svojih radova, u živoj raspravi koja je slijedila, i učenici i profesori su iznijeli svoje, i komentirali pojedine stavove, no možemo na kraju zaključiti da ovi mladi srednjoškolci itekako promišljaju o tomu što su njihovi interesi i potrebe u njihovoj školi, kako u odgojno-obrazovnom procesu tako i u kreiranju izvannastavnog života škole, pa i samog fizičkog prostora.

Slijedio je rad na analizi funkcioniranja participacije učenika u Graditeljsko-geodestskoj školi, rasprava sudionika vezano uz funkcioniranje Vijeća učenika u toj srednjoj školi, o odlučivanju o pitanjima važnim za učenike, njihov rad i rezultate u u obrazovanju te o potrebi dijaloga između učenika i predstavnika škole. Kao rezultat rasprave zajednički su donijeli preporuke za unapređenje rada Vijeća učenika u toj školi te drugih metoda dijaloga između učenika i predstavnika škola.

Sve njihove preporuke bit će sumirane i zajedno sa svim preporukama drugih škole (u aktivnostima Vijećaonica koje tek slijede) zaživjeti u publikaciji “Ja sam za dijalog” koja će, vjerujemo, koristiti svima srednjim školama, koje na ovaj način rade s mladima. A to će svakako doprinijeti da mladi srednjoškolci, u budućnosti budu bolje informirani, svjesni svojih potreba i mogućnosti da ih, u dijalogu s onima koji odlučuju, ostvare na zadovoljstvo svih.

Ovim putem želimo se zahvaliti Graditeljsko-geodetskoj školi Osijek na angažmanu i dobroj volji za aktivno sudjelovanje, učenje i doprinos boljem ovakvom radu s mladima. Ali isto tako želim i pohvaliti njihov način funkcioniranja Vijeća učenika koji već niz godina djeluje vrlo produktivno i rezultira različitim konkretnim promjenama u Školi.

Projekt Škola za dijalog čiji je nositelj PRONI Centar za socijalno podučavanje, a suradnici – 6 škola Osječko-baranjske županije; Gimnazija Beli Manastir, Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice, Srednja škola Valpovo, Graditeljsko-geodetskom školom Osijek, Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđera Boškovića Osijek i III. gimnazija Osijek, financiran je sredstvima Europske unije kroz program Erasmus+, Ključnu aktivnost 3 (KA3) – Potpora reformi politike – Strukturirani dijalog: Sastanci između mladih ljudi i donositelja odluka u području mladih.
1524219069_logosbeneficaireserasmus-right-en (1)