Jučer smo nastavili s tematskim raspravama na temu izvannastavnih sadržaja u srednjim školama, u okviru projekta 7. sat. Nažalost, planirane radionice koje smo trebali provesti uživo, na neformalan i opušten način u velikoj konferencijskoj dvorani u Staroj Pekari u Tvrđi, zbog nepovoljnih epidemioloških okolnosti, djelimice smo preselili u ONLINE prostor.
No, to nas nije spriječilo da učenici i nastavnici te predstavnici organizacija za mlade rade zajedno, kako bi donijeli određene preporuke koje će pomoći da se unaprijedi izvođenje ovih izvannastavnih sadržaja. Ugostili su nas predstavnici Poljoprivredne i veterinarske škole iz Osijeka, a na ovoj tzv. “hibridnoj” radionici (jer su učenici bili u učionici i dio sudionika i mi smo im se pridružili online) sudjelovali su i predstavnici udruge PLANTAŽA te ISKRE Waldorfske inicijative iz Osijeka.
Ova tematska rasprava bila je usmjerena na područje održivog razvoja, 11. cilja za mlade, dijela aktualna Europske strategije za mlade, a cilj nam je bio saznati što mladi misle o ovoj temi, koliko im je poznata i uopće relevanta te što oni misle kojim se izvannastavnim aktivnostima u njihovoj školi može doprinijeti podizanju svijesti i znanja kako bi i učenici bili pokretači ili sudionici pozitivnih promjena u zaštiti okolika i održivom razvoju.
Radionica je prvenstveno bila mogućnost da zajednički ravnopravno, učenici i njihovi nastavnici, predstavnici stručne službe, zajedno rade na konkretnim primjerima, zadatku. Mogli su čuti jedni druge. Predstavnici škole mogli su čuti učenike, što je ono o čemu bi oni htjeli znati više, što ih zanima, na koji način bi htjeli nešto naučiti te što im je potrebno da bi se u školi osjećali ugodnije.
S druge strane, predstavnici škole su imali priliku reći učenicima što je od aktivnosti u školi provedivo, što nije i kako izgleda proces koji im može omogućiti da od jedne obične ideje i prijedloga nastane aktivnost koja će biti uspješna i korisna.
U tom su im pomogli i predstavnici udruga PLANTAŽA, Darija Walter i ISKRA, Jasmina Mišković, a to su udruge koje već niz godina provode različite aktivnosti, između ostaloga i za mlade i u području održivog razvoja.
Radionica je prilika da nam se oni predstave i predstave ono što trenutno rade te na koji način se i škole, odnostno učenici mogu uključiti u njihove aktivnosti.
Na zamišljenim primjerima koji su se odnosili konretno na nihovu školu, svi sudionici su imali priliku osmisliti nove izvannastavne sadržaje – na satu razrednog odjela, kroz novu izvannastavnu skupinu te na jednodnevnom projektnom danu. To im je omogućilo da zajendički prođu kroz cijeli proces, od ideje do realizacije, a na kraju je zaključeno da su upravo te aktivnosti nešto što zapravo i može zaživjeti u njihovoj školi.
To nam je dalo vrijedne preporuke koje ćemo moći uobličiti tako da će biti od pomoći svima koji budu u skoroj budućnosti pripremali i provodili izvannastavne aktivnosti u srednjim školama, iz područja održivog razvoja.
Projekt 7. sat financira Europska unija kroz program ERASMUS+.
