Priručnik za klimatske emocije, naziv je trogidišnjeg projekta čiji je nositelj švedska udruga Hållbar Utveckling Skåne, a Prijatelji dece Srbije i PRONI Centar partneri. Cilj projekta je osposobiti školske djelatnike za korištenje alata za podršku učenicima u izražavanju emocija povezanih s klimom te poboljšati njihovu sposobnost suočavanja s dezinformacijama, poduzimanja kolektivnih akcija i izgradnje otpornosti.
Specifični ciljevi:
– Razviti priručnik s metodama, materijalima i igrama za jačanje regulacije emocija, aktivnog građanstva, socijalne podrške i psihološke fleksibilnosti
– Izraditi vodič za provedbu aktivnosti izgradnje kapaciteta kako bi se pomoglo učiteljima i osobama koje rade s mladima podržati klimatske emocije učenika dok istovremeno upravljaju svojim vlastitim
– Povećati znanja učitelja o emocijama povezanim s klimom – kako se one pokreću, kako ih prepoznati i kako se s njima suočiti u školama
– Implementacija priručnika u školama i organizacijama civilnog društva, poboljšanje sposobnosti učitelja i osoba koje rade s mladima da podrže emocionalnu dobrobit učenika
– Podići svijesti kroz aktivnosti diseminacije kako bi se potaknula integracija klimatskih emocija u nastavi
– Integrirati klimatske emocije u školske kurikulume i promicati suradnju s lokalnim organizacijama radi povećanja klimatskih akcija u izvannastavnim aktivnostima
– Izgraditi međunarodnu suradnju između Švedske, Srbije i Hrvatske te poticati zajedničko učenje i međusobnu podršku
Očekivani rezultati:
Izrađen i spreman za korištenje set alata za školske djelatnike kako bi se poboljšala njihova sposobnost upravljanja vlastitim i učeničkim emocijama. Alat bi trebao omogućiti razvoj vještine za regulaciju emocija i psihološku fleksibilnost, aktivno građanstvo i kolektivno djelovanje, snalaženje u dezinformacijama i suzbijanje istih te zamišljanje budućih scenarija za izgradnju nade i otpornosti. Također, i učenici će biti opremljeni vještinama potrebnim za aktivno sudjelovanje u klimatskim akcijama, suzbijanje dezinformacija i razvoj psihološke otpornosti.
Pored navedenog, vodič za provedbu s aktivnostima izgradnje kapaciteta osigurat će skalabilnost i dostupnost, omogućujući dugoročnu integraciju materijala u školske kurikulume.
Projekt će se u trajanju od 34 mjeseca (1.9.2025.-30.6.2028.) provoditi na području tri države.
Projekt je sufinaciran sredstvima EU kroz program Erasmus+, Suradnička partnerstva u području odgoja i općeg obrazovanja.