Jeste li ikada sanjali o tome da vaše školske aktivnosti budu više od dosadnih predavanja i zadaća? Probajte zamisliti mjesto gdje se susreću fotografi, filmski redatelji, pisci i važni ljudi koji rade na rješavanju problema svijeta. Sada zamislite da ste vi dio tog mjesta.
To je EUvizija! Projekt koji ne samo da omogućuje djeci, mladima, njihovim nastavnicima i zajednici u kojoj žive da istražuju i izražavaju svoje ideje, već im daje priliku da svojim glasom mijenjaju svijet.
Na radionicama EUvizije, učenici osnovnih škola ne samo da uče o europskim vrijednostima poput demokracije, solidarnosti i jednakosti, već ih i proživljavaju kroz različite kreativne metode poput Photovoicea, Storytellinga i izrade Videovinjeta.
Photovoice radionice nisu samo o klikanju i snimanju fotografija. One su prilika da se problemi uoče i istaknu, da se promišlja o njihovim rješenjima i da se njihova važnost naglasi na način koji je vizualno privlačan i inspirativan.
A što reći za Storytelling? To nije samo pripovijedanje priča, već prava umjetnost izražavanja. Ovom metodom, učenici istražuju svoje viđenje europskih vrijednosti i prenose ih kroz svoje priče koje mogu biti smiješne, tužne, ali uvijek duboko inspirativne.
Ako ste ljubitelj videozapisa, onda su Videovinjete radionice za vas! Ovdje se ne radi samo o snimanju zabavnih videa, već o prenošenju važnih poruka o vladavini prava, ljudskim pravima i slobodi i drugim europskim vrijednostima na način koji će privući pažnju i razmišljanje.No, najbolje od svega, na radionicama EUvizije nije samo riječ o učenju, već i o zabavi! Učenici i njihovi nastavnici su imali priliku koristiti kockice za storytelling ili snimati vlastite videozapise u kojima su istovremeno bili kreativni, ali su i prenosili važne poruke svojim vršnjacima i široj zajednici.
Ove inovativne metode rada s djecom, ne samo da su zabavne za učenike, već su i izuzetno korisni alati za učitelje i ostale stručnjake koji rade s djecom i mladima. U kontekstu matematike, na primjer, učitelji mogu koristiti Photovoice metodu kako bi potaknuli učenike da primijene matematičke koncepte na stvarni svijet, fotografiraju geometrijske oblike u svom okruženju, rješavaju probleme s mjerenjima ili čak stvaraju grafikone i dijagrame koji predstavljaju podatke prikupljene fotografijama.
Storytelling metoda izuzetno je korisna za ilustriranje procesa i pojava u biologiji, povijesti, zemljopisu ili na nastavi hrvatskoga jezika, stvaranjem priča o različitim biološkim procesima, prirodnim pojavama, u nastavi povijesti kako bi se učenicima približile povijesne teme kroz priče o događajima i ličnostima, dok se u nastavi hrvatskoga jezika može primijeniti potičući učenike na pisanje vlastitih priča kako bi razvijali vještine pisanja i pripovijedanja ili analizirali književna djela. Na taj način, učenici lakše povezuju teoriju s praktičnim primjerima i bolje razumiju kompleksne koncepte.
Osim toga, izrada Videovinjeta sjajan je način za prikazivanje kemijskih eksperimenata ili demonstracija. Učenici mogu snimiti videozapise koji prikazuju različite kemijske procese ili pokuse te ih podijeliti s ostatkom razreda ili čak širom zajednicom putem društvenih medija.
Ove metode rada ne samo da čine učenje zabavnim i angažirajućim, već i pomažu učiteljima da bolje prenesu svoje znanje i potaknu učenike da budu kreativni i inovativni. Radionice EUvizije su već pokazale uspjeh u školama u Bijelom Brdu, Babinoj Gredi, Komletinacima, Levanjskoj Varoši, Mirkovacima, Negoslavacima i Podgoraču, a u dosadašnjem tijeku projekta, radionice Photovoice-a održane su u 8 lokalnih zajednica, a sudjelovalo je ukupno 142 učenika, 18 nastavnika i pedagoga škola. Radionice Storytellinga-a održane su u 8 lokalnih zajednica, a u njima je sudjelovalo ukupno 141 učenik i 16 nastavnika i pedagoga škola, dok je su radionice Videovinjeta održane su do sada u 7 lokalnih zajednica, s ukupno 110 učenika, 18 nastavnika i pedagoga škola.
Ostanite s nama jer se naša EUvizija nastavlja.